måndag 5 augusti 2013

Way Out West - dekor och musik



På torsdag är det återigen dags för dendäringa fräcka festivalen här i Göteborg! Ska ni gå? Är ni pepp? Jag är!

En av sakerna jag uppskattar med Way Out West är att det finns en hel del fin dekor på festivalen. Förra året hittade jag - som synes på bilderna - till exempel färgglada pyramider, ett bollhav, graffiti på cellofan (av CelloGraff) och en pyramid på väg att bli sjösatt. Backstage var till exempel bänkar inlindade i färgglada plastband. (Vilken dröm att få hitta på och göra allt detta!) I år är jag ju ingen press- eller branschperson så jag hoppas att det slås på stort på besökarsidan.

Och så musiken då. Jag började på en Spotify-lista där jag klämmer in allt jag vill se eller kanske tror att jag vill se eller nån sa att jag borde se för att det ska bli lättare att välja sen. Det blir ganska mycket men du hittar listan här: RAIWOW 2013. Vad tycker du att jag borde lägga till och/eller absolut se?

(Bilderna kommer från Mints instagram-konto och jag tror att jag tagit alla bilderna, förutom bollhavet som Karen Canales förmodligen fotade!)

Inga kommentarer: